Dijous, 19 de desembre
2013
Avui han exposat
els dos últims grups. Tant un grup com l’altre, han exposat temes molt interessants.
El primer tema, tractava sobre l’autoaprenentatge proposat per Sugata Mitra, un
educador nascut a l’Índia que ha rebut nombrosos premis i que actualment
treballa a la Universitat de Newcastle.
Seguint aquest
model hem vist el vídeo de Paloma Loyola, una alumna mexicana que és excel·lent
en matemàtiques i ha guanyat diversos premis. No obstant això, viu a una zona
pobra de Mèxic, sense recursos, en cases construïdes sobre el fem, encara que
no sols ella destaca en matemàtiques, sinó que els seus companys també tenen un
nivell molt alt, açò és, en part, èxit del professor, que segons diu, tracta
l’aprenentatge com un joc.
A Paloma li han
promès beques i ajudes per a poder estudiar, no obstant, tot s’ha quedat en
paraules, ja que, no li ha arribat ninguna beca.
D’altra banda,
hem analitzat les coses positives i negatives de l’autoaprenentatge, i hem tret
les següents conclusions:
- Positives:
- L’autoaprenentatge en sí és positiu.
- Fomenta la curiositat i els dubtes es resolen.
- Pot estudiar cadascú a la seua manera.
- Més autonomia.
- Negatives:
- Falta una guia.
- No ni ha interacció.
- Problemes en el futur de cara a estudis superiors.
- L’educador perd valor.
En conclusió,
l’autoaprenentatge té coses positives i negatives, encara que, per a mi el més
important és la interacció social a l’escola, per tant, jo sóc dels que esta a
favor de l’escolaritat, no obstant això, tampoc sóc de prohibir, estem en un
món lliure (en teoria) així, que cadascú faça en l’educació dels fills el que
crega convenient.
L’altre grup, ha
parlat també sobre un tema prou interessant, la discriminació de la dona en el
treball, sexisme i hembrisme.
Primerament,
diguem que la discriminació de la dona en alguns llocs és un fet. Segons les
estadístiques tenen un sou més baix (16%), i el 10% en els alts càrrecs. A més,
parlem-ne de l’abús sexual que reben, les estadístiques són clares, el 99% de
les dones en front a l’1% dels homes. A més, en molts llocs, i puc parlar de
manera personal, a les dones per la roba que porten, els exigeixen ensenyar
“carn”, també cal dir que algunes ho fan encantades.
D’altra banda,
hi ha una discriminació perquè en alguns treballs, com per exemple, cambrer/a
volen un estereotip de dona (90-60-90 o bé molt atractiva), i d’home (alt,
guapo i fornit) . Aquests estereotips, també es veuen als anuncis, per exemple,
als de moda o colònia és on més ho podem apreciar.
Hem parlat també
sobre la diferència entre hembrisme i feminisme, el feminisme vol la igualtat
entre homes i dones, mentre que l’hembrisme vol la supremacia de les dones. A
més, també al currículum ocult, el tema de la dona el tracta amb molt de masclisme
en determinats llibres de text. Pel que fa l’androcentrisme, en el llenguatge
encara s’utilitza massa el masculí genèric, però, cal destacar, que els
professors no ho fan conscientment.
Per últim, hem
tractat el tema de la desigualtat de la dona en la història i com han tractat
les lleis educatives aquest tema, per exemple: la victòria de Franco va suposar
la separació de sexes a les escoles i la supremacia de la religió per damunt de
tot. No es va solucionar aquesta desigualtat fins la Llei General d’Educació
(1970), que es va anul·lar aquesta separació, i finalment, la LOGSE promou la
igualtat d’oportunitats entre els dos sexes.
Ja per concloure
la classe i l’assignatura, hem fet una avaluació un tant creativa del mestre.
Hem escrit en un paper una cosa positiva de l’assignatura i una negativa,
havíem de deixar-lo en una taula i posteriorment pegar la volta a la classe, on
agafaves el paper d’un company i afegies alguna cosa. Després, tornàvem a fer
la volta a la classe i agafàvem un altre paper, i amb eixe paper devíem de fer una
cançó, poema o un rap. Ha sigut molt graciós, algun valent s’ha atrevit a eixir
a fer-ho en públic.
Finalment, hem
acabat la classe parlant del examen i desitjant bon nadal a tots.
Gràcies per aquests 3 mesos,
Cristian Sampedro Herb.
Cristian Sampedro Herb.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada