Dimecres, 4 de desembre de 2013.
Avui hem començat la classe acabant el tema
quatre sobre coses que no s’expliquen en el currículum, com per exemple, el que
a mi més m’ha cridat l’atenció és el cas de l’homosexualitat. Aquest és un tema
que podríem denominar-lo com “tabú” per a la societat, en el S.XXI a les
escoles d’aquest tema no es parla mai, ni jo ni les meues companyes hem parlat
mai a classe sobre aquest tema, cosa que ens pareix que la societat amaga
aquesta forma de vida i d’elecció sexual.
A més, la gran pregunta que tots ens fem es si
la societat ens vol fer feliços o competents. Com a exemple la LOE focalitza en
el saber fer i no s’implica gens en els processos d’interaccions socials i les
relacions grupals, per adquirir coneixements i destreses.
D’altra banda, les nostres companyes han
exposat sobre el tema de la creativitat. Ens han mostrat un vídeo del pedagog i
psicòleg anglès Ken Robinson, que crítica que a les escoles la creativitat se
rellentis l’avanç o simplement els educadors no deixen als educands
expressar-se de forma creativa. Les companyes ens han llançat qüestions per tal
de debatre.
Reflexa la imaginació. |
Segons Ken Robinson, la creativitat i la
imaginació són uns valors que l’escola i els educadors haurien de deixar que
els xiquets s’expressaren, de vegades, un xiquet pot expressar més en un dibuix
que en paraules, ja que la ment té el poder de portar coses que no estan
presents. La pregunta és si l’escola fomenta la creativitat o no. Dins l’aula
hi ha hagut consens la gran majoria pensem que l’escola fomenta poc o gens la
creativitat. L’única excepció per a nosaltres que tenim companyes que han fet
el batxillerat artístic, és que sols en aquest tipus de estudis es fomenta la
creativitat. Ara bé, a la universitat les coses són distintes, jo pense que als
estudis superiors si que es fomenta, però jo parle del meu grau que es
pedagogia, igual en altres graus, la creativitat no es fomenta, no obstant
això, jo estic molt content de que al meu grau aquest valor es fomente i no tan
sols es fomenta sinó que, es un requisit fonamental, per a ser un bon pedagog
has de tenir imaginació i creativitat.
Reflexa la creativitat. |
Un altre debat, és si la creativitat és un do
des de el naixement o bé s’adquireix a l’escola. Jo pense que la creativitat,
cadascú naix amb ella, no obstant això, aquest valor es pot explotar més o
menys be. Un xiquet que té molta creativitat i molta imaginació, sinó explota
aquest do, ell mateixa va desapareguent. En la meua opinió, es poden fer moltes
coses per explotar la creativitat, sense associar la creativitat únicament al
dibuix. Esta la creativitat literària, més d’un mestre he vist quedar-se
sorprès amb un poema, conte o còmic d’un alumne. La teatral, A la meua escola
el teatre era una activitat extraescolar, és una activitat que apart de
afavorir molt la creativitat també serveix per a perdre la por a parlar en
públic i9 afavoreix les relacions socials. La creativitat audiovisual, molt
important en el nostre temps, es pot explotar de moltes formes, per exemple,
curts o videoclips, o bé, la creació de jocs virtuals com per exemple la borsa
o com és aquest cas, un blog.
Estic totalment d’acord amb Ken Robinson, la
creativitat d’alguna manera es talla per als xiquets, l’escola i la societat
haurien de reflexionar sobre aquest tema, a més de oferir més oportunitats a la
gent que vol ser artista, hi ha artistes que tenen sort i altres que tenen més
talent no exploten. El desig de ser artista es quasi més un somni que una
realitat, la societat deuria de apropar aquest somni a la gent que el té i el
primer pas és fomentar des de ben menuts als xiquets la creativitat.
“imagination is more important than knowledge.
Knowledge is limited, imagination encercles the world.” (Albert Einstein)
“La imaginació és més important que el
coneixement. El coneixement està limitat, al la imaginació li pots pegar la
volta al món.”
Albert Einstein. |
Cristian Sampedro.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada