CREATIVITAT I IMAGINACIÓ

Dimecres, 4 de desembre de 2013.

Avui hem començat la classe acabant el tema quatre sobre coses que no s’expliquen en el currículum, com per exemple, el que a mi més m’ha cridat l’atenció és el cas de l’homosexualitat. Aquest és un tema que podríem denominar-lo com “tabú” per a la societat, en el S.XXI a les escoles d’aquest tema no es parla mai, ni jo ni les meues companyes hem parlat mai a classe sobre aquest tema, cosa que ens pareix que la societat amaga aquesta forma de vida i d’elecció sexual.
A més, la gran pregunta que tots ens fem es si la societat ens vol fer feliços o competents. Com a exemple la LOE focalitza en el saber fer i no s’implica gens en els processos d’interaccions socials i les relacions grupals, per adquirir coneixements i destreses.
D’altra banda, les nostres companyes han exposat sobre el tema de la creativitat. Ens han mostrat un vídeo del pedagog i psicòleg anglès Ken Robinson, que crítica que a les escoles la creativitat se rellentis l’avanç o simplement els educadors no deixen als educands expressar-se de forma creativa. Les companyes ens han llançat qüestions per tal de debatre.

Reflexa la imaginació.


Segons Ken Robinson, la creativitat i la imaginació són uns valors que l’escola i els educadors haurien de deixar que els xiquets s’expressaren, de vegades, un xiquet pot expressar més en un dibuix que en paraules, ja que la ment té el poder de portar coses que no estan presents. La pregunta és si l’escola fomenta la creativitat o no. Dins l’aula hi ha hagut consens la gran majoria pensem que l’escola fomenta poc o gens la creativitat. L’única excepció per a nosaltres que tenim companyes que han fet el batxillerat artístic, és que sols en aquest tipus de estudis es fomenta la creativitat. Ara bé, a la universitat les coses són distintes, jo pense que als estudis superiors si que es fomenta, però jo parle del meu grau que es pedagogia, igual en altres graus, la creativitat no es fomenta, no obstant això, jo estic molt content de que al meu grau aquest valor es fomente i no tan sols es fomenta sinó que, es un requisit fonamental, per a ser un bon pedagog has de tenir imaginació i creativitat.


Reflexa la creativitat.


Un altre debat, és si la creativitat és un do des de el naixement o bé s’adquireix a l’escola. Jo pense que la creativitat, cadascú naix amb ella, no obstant això, aquest valor es pot explotar més o menys be. Un xiquet que té molta creativitat i molta imaginació, sinó explota aquest do, ell mateixa va desapareguent. En la meua opinió, es poden fer moltes coses per explotar la creativitat, sense associar la creativitat únicament al dibuix. Esta la creativitat literària, més d’un mestre he vist quedar-se sorprès amb un poema, conte o còmic d’un alumne. La teatral, A la meua escola el teatre era una activitat extraescolar, és una activitat que apart de afavorir molt la creativitat també serveix per a perdre la por a parlar en públic i9 afavoreix les relacions socials. La creativitat audiovisual, molt important en el nostre temps, es pot explotar de moltes formes, per exemple, curts o videoclips, o bé, la creació de jocs virtuals com per exemple la borsa o com és aquest cas, un blog.
Estic totalment d’acord amb Ken Robinson, la creativitat d’alguna manera es talla per als xiquets, l’escola i la societat haurien de reflexionar sobre aquest tema, a més de oferir més oportunitats a la gent que vol ser artista, hi ha artistes que tenen sort i altres que tenen més talent no exploten. El desig de ser artista es quasi més un somni que una realitat, la societat deuria de apropar aquest somni a la gent que el té i el primer pas és fomentar des de ben menuts als xiquets la creativitat.



“imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited, imagination encercles the world.” (Albert Einstein)

“La imaginació és més important que el coneixement. El coneixement està limitat, al la imaginació li pots pegar la volta al món.”

Albert Einstein.


Cristian Sampedro.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada